Tai Chi este unul din cele mai eficiente exerciții de cultivare a sănătății. Prin circularea energiei prin toate meridianele corpului, el ajută la echilibrarea energetică a întregului organism. Deși Qigong-ul este practică cu aplicații terapeutice mai cunoscuta (existând chiar și Qigong medical), și prin Tai Chi putem obține aceleași beneficii, mai ales dacă practica dinamică este completată și de exercițiile de respirație, de meditațiile vindecătoare și de exercițiile pentru flexibilitate și întărirea tendoanelor. Fară toate acestea, practicantul nici nu are cum sa stăpânească și să execute corect exercițiile Tai Chi.

Imbunătățirea posturii și a echilibrului: Practicantul învață sa păstreze coloana dreaptă în permanență, lăsând-o sa fie întinsă de către ascensiunea Chi-ului care este adus în sus cu ajutorul spiralării și pompelor interne. De asemenea, el trebuie să învețe să fie mereu centrat, altfel putând fi împins și doborât ușor de către un adversar. Profesorii care respectă principiile esențiale ale aceste arte, chiar dăca predau pentru sănatate, vor verifica frecvent centrarea și stabilitatea elevilor încercând sa-i împingă sau sa-i tragă din poziție. Pentru a practica cu adevarat Tai Chi, o persoana trebuie să fie stabilă și elastică precum o salcie, fiind imposibil de luat prin surprindere indiferent dacă împinge, se retrage, se rotește sau pășește.

Intarirea tendoanelor: Artele martiale interne care pun accentul pe puterea interna si nu pe forta musculara se bazeaza pe intarirea tendoanelor. Tendoanele pot genera mult mai multa forta decat muschii si avantajul este ca ele isi pastreaza elasticitatea si vigoarea pana la varste inaintate, spre deosebire de muschi care tind sa se atrofieze odata cu inaintarea in varsta.

Stimularea sistemului nervos: Prin executarea unor mișcări complexe pe ambele părți, practica Tai Chi-ului stimulează ambele emisfere cerebrale. Coordonarea de o complexitate deosebită a mâinilor, picioarelor, combinată cu păstrarea unui echilibru perfect și a unei concentrări desăvârșite, ajută practicantul să iși dezvolte o minte puternică și alertă.

Îmbunătățirea respirației: Respirația este esențială în lucrul cu energia. În limba chineza  ”Chi”  înseamna atât respirație cât și energie. Practicantul inspiră atunci când se retrage și expiră atunci când avansează sau lovește, respirația fiind expresia balansului Yin și Yang și cheia puterii interne și a echilibrului emoțional și mental. Un studiu, publicat în numărul din martie 2006 al British Journal of Sports Medicine, a constatat că practica Tai Chi îmbunătățește mobilitatea funcțională. În plus, acest studiu a constatat ca Tai Chi îmbunătățește , de asemenea, funcția de reglementare de celule T. Celulele T sunt esențiale pentru buna funcționare a sistemului imunitar.

Concluzia este evidentă: practica Tai Chi poate fi benefică pentru sănătatea fizică și mentală, indiferent de vârstă sau de abilitățile fizice, indiferent de sex sau de pregătirea intelectuală. Exercițiile simple au o eficiența deosebită asupra întregului sistem uman.

Preluat de pe https://primordial-taichi.ro/