Am descoperit, cu mare uimire și bucurie, că multe dintre instrumentele folosite în cadrul procesului de terapie psihologică, sunt inspirate din înțelepciunea popoarelor extremului orient. Din această zonă a lumii au ajuns, prin mijloace neștiute, o serie de filosofii, credințe și tehnici care vin în întâmpinarea unora dintre nevoile noastre personale. Una dinte aceste metode, pe deplin confirmate și validate de nenumărate studii științifice, profund cercetată și documentată, este meditația. În spatele acestui concept se găsesc o serie de principii ce pot ajuta la înțelegerea felului în care psihicul uman funcționează, reacționează și se manifestă.

Este deja recunoscut faptul că meditația ne poate aduce o serie nesfârșită de beneficii, de la simpla liniștire a minții, la stări de calm profund, de liniște interioară și poate stabiliza, în interiorul nostru, starea de pace și echilibru. Este inutil să mai amintim toate beneficiile evidente ce apar ca urmare a punerii în practică a unor simple exerciții de meditație. Multitudinea acestor exerciții este uriașă, acest lucru fiind o bună oportunitate de a lege acele tehnici și rutine potrivite nevoilor personale.
Exercițiile meditative se fac, de cele mai multe ori, în poziții ce facilitează relaxarea corporală și mentală. Însă există o serie de exerciții dinamice, ce au ca scop punerea corpului într-o stare de relaxare, prin mișcări blânde și armonioase, executate cu calm și grație. Relaxarea dinamică are un beneficiu special, ea creează o stare generală de echilibru interior, angrenând întreaga ființa, corpul fizic, instanțele mentale și emoționale.

În cadrul acestor exerciții, respirația joacă un rol esențial. Înțelegând acest lucru, este de dorit să luăm în calcul, atunci când planificăm o astfel de rutină matinală, ca spațiu în care ne desfășurăm să fie unul potrivit nevoilor noastre. Mediul natural, parcurile, malul mării sau orice alte spații în care aerul are o bună calitate, sunt spații ideale pentru desfășurarea unor astfel de exerciții.
În unele dintre cele mai vechi culturi ale omenirii există tradiția prin care numeroase persoane, în fiecare dimineață, în mod regulat, practică exerciții dinamice, în spații publice, parcuri sau grădini. Practica Tai Chi este un exemplu principal în această direcție, practicanții ei fiind ușor de recunoscut, după mișcările ample și blânde, pline de eleganță și grație.

În concluzie, este recomandat ca în cadrul Ritualului matinal să introduci orice tip de exercițiu dinamic blând, prin aceasta făcând o bună tranziție între starea de repaus total, apărută în timpul somnului, și starea dinamică, de veghe, necesară programului de viață activ.

Fragment din cartea

TE-AI TREZIT! CE URMEAZĂ?
RITUALUL MATINAL – SECRETUL SUCCESULUI PERSONAL
SAU CUM SĂ ÎȚI TRANSFORMI VIAȚA, UȘOR ȘI EFICIENT

Click aici pentru download gratuit!